Reklameavis og hjemmeside til Solar Days - Bertel Bolt Kommunikation

I foråret 2011 lavede jeg hjemmeside og reklameavis til det fælleseuropæiske projekt Solar Days. Projekt blev til i samarbejde med det århusianske ingeniørfirma Ellehauge & Kildemoes.

Solar Days i Danmark

Solar Days i Danmark

Solar Days Danmark er den danske gren af en stor europæisk række af events. I Danmark er projektholderen Dansk Solvarmeforening og Ellehauge & Kildemoes er projektkoordinator. Solar Days løber over tre år, hvor der hvert år i maj løber en række arrangementer af stablen med henblik på at skabe opmærksomhed omkring solenergi. Sammen med Ellehauge & kildemoes bliver projektet tegnet af en lang række sponsorer, der alle er toneangivende på solenergimarkedet herhjemme.

Hjemmeside der er let at vedligeholde

Min første opgave i forbindelse med Solar Days, var at opsætte hjemmesiden solardays.dk. Jeg brugte en template blandt de mange fra Elegant Themes. Det er design jeg tidligere har brugt, og som jeg let kan tilpasse specifikke behov. Derfor ligner hjemmesiden heller ikke længere den oprindelige template ret meget. Prisen på selve hjemmesiden blev holdt helt i bund, netop fordi den tager udgangspunkt i et eksisterende design.

Hos Ellehauge & Kildemoes blev der udpeget en webredaktør blandt medarbejderne, som jeg satte ind i WordPress, som siden er bygget på. Efter blot et par timers undervisning kunne jeg slippe den nye redaktør løs på egen hånd og stort set alt, som du finder på siden i dag, er udført af ham. Min nuværende rolle på hjemmesiden er fokuseret på udvikling og support.

Reklameavisen lod solen skinne

Den største opgave for Solar Days var produktionen af Solavisen 2011, hvor jeg udformede konceptet, skrev alle artikler, tog alle billeder og layoutede avisen i samarbejde med en grafiker ansat af Ellehauge & Kildemoes.

Solavisen 2011 er en omfattende avis, der henvender sig til mennesker, der ønsker selv at få solenergi i deres hjem. Derfor handler det meste af avisen netop om de erfaringer, brugere har gjort sig – Både i lille og stor skala. Avisen blev godt modtager, og er blevet udsendt i et par tusinde eksemplarer.

Avisen skal udkomme de næste to år til maj, hvor vi indfører ændringer og justeringer baseret på det feedback, vi har fået fra læsere og sponsorer.

Video som tilbehør

Jeg oprettede også en Facebookgruppe til Solardays.dk, hvor vi kunne dele nyheder fra projektet på en social platform. For at lave ekstra indhold til både Facebook og til hjemmesiden, tog jeg videokameraet med, da jeg skulle lave interviews til avisen. Det kom der tre ret udmærkede videoer ud af. Videoerne blev uploadet til Youtube.

[youtube_video id=y90kwZV0xpU width=”560″ height=”349″]

 

 

[info]Download Solavisen 2011[/info]

Relaterede nyheder