Hvorfor et personligt branding-foto?

Har du behov for at repræsentere dig selv eller din virksomhed i artikler, annoncer eller andre steder, hvor dit portræt optræder redaktionelt. Så skal du tænke længere end blot et headshot på hvid baggrund. Her skal du bruge det redaktionelle foto. Et billede der præsenterer dig i omgivelser, der er sigende og typiske for dig. Et foto der understøtter din personlige branding og/eller understøtter dig i forhold til den virksomhed du repræsenterer.

Hvad indebærer en personlig branding-fotosession?

I modsætning til en traditionel headshot-session inkluderer en personlig branding-fotosession en række livsstilsportrætter og billeder af dig i dit daglige arbejde. Vi kan fange øjeblikke fra din daglige rutine, interaktioner med dine kunder eller arbejde på lokationer, der er betydningsfulde for din virksomhed. Målet bør være, at producere et bibliotek af billeder til brug på din hjemmeside, i markedsføringsmaterialer og på sociale medier.

Hvordan forbereder du dig til en personlig branding-fotosession?

For at sikre, at billederne afspejler dine værdier og mål, starter vi med en indledende samtale, hvor vi drøfter din brandvision, mission og kerneværdier. Jeg vil altid gerne have, at du eller dit team producerer et moodboard til mig, der giver et grundig blik på, hvad du forventer og håber på at få ud af foto-shootet.

Hvad skal jeg have på til en personlig branding-fotosession?

Vælg tøj, der får dig til at føle dig godt tilpas. Tænk over de spørgsmål, du netop har stillet dig selv – passer dette outfit til dit brand og det image.

Her er et par af de tips, du kan tage udgangspunkt i:

  • Hav mindst et par forskellige looks for at skabe variation i dine billeder. Dette kan være så simpelt som at skifte mellem to forskellige blazere, jakker, skjorter eller kjoler.
  • Hold det simpelt. Undgå logoer og tekst på tøj (de kan distrahere og gøre billederne mindre tidløse). Undgå også for travle mønstre og fluorescerende farver, der kan reflektere på dit ansigt.
  • Brug accessories til at tilføje personlighed, men overdriv ikke (tænk på enten en statement-halskæde eller øreringe – men måske ikke begge dele på én gang). Vi vil gerne have, at dine kunder husker dig, ikke dit smykkevalg.
  • Få nok søvn, drik rigeligt med vand inden din session, og sørg for, at dit hår er klippet, farvet eller stylet på forhånd.
  • Hold igen med makeup. Det er lettere at fjerne småpletter og urenheder i huden i Photoshop, hvis der ikke er smurt tykt på med concealer.